פיטו סקוואלן – הפתרון הצמחי לשומן עורי

מבנה העור דומה למדי למבנה רקמות נוספות בגופנו והוא מורכב מתאים וחומר בין תאי, אלא ששיכבת העור העליונה מכוסה במעין מגן – שכבת ליפידים (מרכיב השומן שבתוך התא) הנוצרת בעקבות הפרשת חלב מבלוטות השומן. אחד ממרכיביה הבולטים של שכבה זו נקרא סקוואלן (SqualEne) התופס חלק נכבד במבנה התא – בין 11% עד 15%. מקור נוסף של סקוואלן מצוי בשפע בכבד כריש. על פי ממצאי המחקר שנערך בנושא זה, עלה כי סקוואלן, המופק מכבד הכריש מכיל נוגדי חמצון רבים (המסייעים לאיזון הגוף למול הרדיקאלים החופשיים) ואף תורם לחיזוק המערכת החיסון. יתרה מכך, התברר כי לסקוואלן היכולת להילחם בגידולים מסוגים שונים, דבר ההופך את המרכיב לחיוני עבור כל ובפרט כשמדובר ברקיחת תכשירי טיפוח בתחום הקוסמטיקה. אלא שכאן בדיוק נוצרת הבעיה – העובדה כי מדובר במרכיב המופק מן החי, גורמת להתנגדות חריפה בחזיתות שונות: הן מצד הארגונים השונים להגנת הסביבה והחי, הן מצד הלקוחות עצמם שאינם מעוניינים שידם "תגואל בדמם" של הכרישים, אך גם מסיבות רפואיות גרידא. למען הבהר, ידוע כי במהלך חייהם הארוכים, צוברים הכרישים בגופם רעלים שונים ומסוכנים לבריאות האדם ומאחר והכבד זהו האיבר שצובר את מירב הרעלים בגוף, עולה השאלה – האם הפקת מרכיב, חיוני ככל שיהיה, מרקמות העמוסות ברעלים עלולה להזיק יותר מלהועיל?

הבשורה החיובית היא שניתן למצוא סוג נוסף של סקוואלן בטבע והוא מצוי בין היתר בסובין אורז, בנבט חיטה, שמן דקלים אך בעיקר בשמן זית או חוחובה ובשל מקורו הצמחי נקרא – פיטו-סקוואלן. אז מהו בעצם תפקידו של סקוואלן? ובכן, בהיותו אחד מהמרכיבים של שומן העור עצמו, הוא משתלב היטב ואינו יוצר התנגדות בעת ספיגתו בגוף. בנוסף, פיטו-סקוואלן, בשונה מחומצות שומן אחרות אינו יוצר קומדונים.

בדומה לסקוואלן מן החי, גם צורתו הצמחית (פיטו) מתאפיינת באותן הסגולות וגם לו היכולת להילחם בגידולים, לתרום לחיזוק מערכת החיסון, ולתפקד כחומר אנטי-דלקתי מובהק ומנגד אינו מכיל מתכות כבדות וסוגי רעלנים שונים, כפי שקורה במקבילו מן החי.

כמו כן, ממלא פיטו-סקוואלן, בתעשיית הקוסמטיקה, תפקידים רבים נוספים, כגון – ליחוח ואף האצת ספיגת הרכיבים הפעילים של התכשירים המשתלבים האחרים במהלך הטיפול בעור.

לדוגמה, אחת מהפעולות בתכשירי טיפוח בסדרת Complete Lift Complex מבית מאג'יריי הינה שיקום העור, מתיחה והחלקת קמטוטי הבעה. לצורך האצת התהליך, נוסף לנוסחה פיטו-סקוואלן, אשר מסייע לחומר הפעיל (הקסה פפטיד 3 – Argilerine) לחדור עמוק יותר ומהר יותר אל תוך התאים ואף לפעול במלוא עוצמתו ואילו חלקו המלחח של פיטו-סקוואלן – ממצק ומחזק את העור.

רשימה ארוכה של תכשירים נוספים המכילים פיטו-סקוואלן במאג'יריי:

Active Alpha Cream
ArgaLane Cream Mask
CLC Eye Contour Serum
CLC Skin Renovation Moisturizer
ACAI PLUS rejuvenating cream
BALANCE PLUS
PROTECTION PLUS SPF-30
SAMBUCUS MASK
EXTRA LIGHT CREAM
PHYTO ESSENCE moisturizer
REPLENISHING CREAM
LIFTOFIN CREAM-MASK
CALMIFIN CREAM-MASK
LIFTING TONE BASE SPF 30
EDELE BIO SERUM
EDELE EYE COUNTOUR BIO-CREAM
PEARL DAYTIME PROTECTIVE CREAM SPF 25
VITA NIGHT CREAM
MAGIC JELLY
T.C.C.
MYRRHA balsam polisher
SLIDE CREAM 30 min. massage